Εγκατάσταση & παραμετροποίηση API
1.1 Προετοιμασία σύνδεσης
Προτείνουμε ο πελάτης να έχει Static IP
Εναλλακτικά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε Dynamic Dns , δηλ. κάποιο από τα παρακάτω ( που έχουν υποστήριξη σε όλα σχεδόν τα router)
DynDns https://dyn.com/remote-access/
No-IP https://www.noip.com/
Επιπλέον, αφού διαθέτει static IP address ή Dynamic DNS πρέπει να γίνει αντιστοίχιση στο router (Oι επεμβάσεις στον router θα πρέπει να γίνουν μόνο από εκπαιδευμένο τεχνικό!) αυτής της σταθερής διεύθυνσης δικτύου που είναι ορατή προς τα έξω στην εσωτερική διεύθυνση του μηχανήματος που θα γίνει η εγκατάσταση με την αντίστοιχη πόρτα, η οποία είναι η 55000. Τέλος, αφού γίνει η εγκατάσταση της εφαρμογής πρέπει να ανοίξει και η πόρτα 55000 στο Firewall του μηχανήματος για να δέχεται τις κλήσεις το API από τον Server
1.2 Βήματα εγκατάστασης
1. Προετοιμάζουμε τον IIS με τις ίδιες ρυθμίσεις που χρησιμοποιούνται από την εφαρμογή Android
2. Εγκαθιστούμε το WebPosReportClientAPI Σε Windows 10 Run as administrator!
3. Τρέχουμε το IIS.cmd ( Σαν Admnistrator)
4. Τρέχουμε το BestSellersPos.sql στην βάση δεδομένων
5. Παραμετροποιούμε το appsettings.json ( να βλέπει την βάση δεδομένων) όπως :
“DBConnectionString”: “Password=1;Persist Security Info=True;User ID=sa;Initial Catalog=Database;Data Source=SERVERNAME” απο την διαδρομή C:\Program Files (x86)\Sunsoft Ltd\WebPosReportClientApi\WebPosReportClientApi\ Και αλλάζουμε τα στοιχεία της σύνδεσης όπου είναι υπογραμμισμένα.
Με το τέλος της εγκατάστασης προτείνεται να γίνεται επανεκκίνηση του υπολογιστή ( η εφαρμογή είναι γραμμένη σε .ΝΕΤ Core)
6. Θα πρέπει να γίνεται forward η πόρτα 55000 στην εσωτερική διεύθυνση του Server και να είναι διαθέσιμη απο εξωτερική πηγή.
Οδηγίες πως γίνεται forward η πόρτα στην εσωτερική ΙΡ του Server θα βρείτε στην σελίδα του εκάστοτε κατασκευαστή
Εάν είναι επιτυχημένη η εγκατάσταση και το forward της πόρτας 55000 στον server τότε εάν πληκτρολογήσεις τοπικά ( http://127.0.0.1:55000 ) ή απομακρυσμένα(π.χ.http://12345[xxx]678.dyndns.com:55000 ) την ip και την πόρτα θα εμφανίσει το παρακάτω αποτέλεσμα:
Εάν εμφανίσει σφάλμα πως δεν βρέθηκε η σελίδα σημαίνει πως η πόρτα 55000 δεν είναι ανοικτή στον πελάτη
Το ίδιο σφάλμα μπορεί να εμφανιστεί στον πελάτη εάν πληκτρολογήσει να επιλέξει το κατάστημα
2.0 Εγγραφή Πελάτη ή σύνδεση πελάτη
Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία ενεργοποίησης του Web Report Tool θα πρέπει να κάνει εγγραφή ο χρήστης στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://posreportserver.azurewebsites.net/
ή στο
http://sunsoftreport.for-our.info/ ( masquerade Url από τον λογαριασμό μας στο DynDns)
Πατώντας στο μενού Εγγραφή θα εμφανίσει την μάσκα εγγραφής χρήστη:
Μετά από αυτή την διαδικασία θα ενεργοποιήσουμε τον λογαριασμό του πελάτη μέσα από το περιβάλλον διχείρισης και θα τον συνδέσουμε με το κατάστημα.
Οδηγίες Λειτουργίας
3. Περιβάλλον Διαχείρισης Web Report Administrator
3.1 Σύνδεση χρήστη – Αρχική οθόνη
Συνδεόμαστε με χρήστη Administrator στο Site http://posreportserver.azurewebsites.net/ Ή στο http://sunsoftreport.for-our.info/ ( masquerade Url από τον λογαριασμό μας στο DynDns)
Στο μενού αριστερά βλέπουμε τις διαθέσιμες επιλογές του Διαχειριστή :
1. Διαχείριση χρηστών ( Δημιουργία, ενεργοποίηση, απενεργοποίηση, ανανέωση κλπ)
2. Διαχείριση καταστημάτων ( Oνομα, Url Σύνδεσης, σύνδεση με χρήστη κλπ)
3. Διαχείριση ρόλων εφαρμογής ( Administrator, Customer)
3.2 Διαχείριση Χρηστών
Στην λίστα των χρηστών εμφανίζονται οι χρήστες όπως παρακάτω ( όνομα, email, τηλέφωνο, κατάσταση χρήστη, ημερομηνία έναρξης ετήσιας εγγραφής)
Υπάρχει η δυνατότητα να επεξεργαστούμε τα στοιχεία : Ενεργού ή ανενεργού χρήστη ( απενεργοποιείται αυτόματα μετά από ένα έτος από την ημερομηνία εναρξης)
Ονοματεπώνυμο, Καταχωρημένο email, ημερομηνία εγγραφής και τηλέφωνο επικοινωνίας
4.3 Διαχείριση Καταστήματος
Στο μενού διαχείρισης καταστήματος μπορούμε να δημιουργήσουμε, να ενεργοποιήσουμε ή να αλλάξουμε την ημερομηνία έναρξης του καταστήματος :
Στην λίστα εμφανίζονται οι εγγραφές με στοιχεία Ονομα Χρήστη( όπως έχει δηλωθεί στους χρήστες), Ονομασίας Καταστήματος , Url καταστήματος, ημερομηνία έναρξης, κατάσταση καταστήματος.
Πρέπει κάθε έτος να γίνεται αλλαγή του έτους έναρξης του καταστήματος και επανενεργοποίηση εάν έχει απενεργοποιηθεί.
Οι δυνατότητες που υπάρχουν είναι επεξεργασίας όλων των παραπάνω.
Ο πελάτης- χρήστης επιλέγεται από την λίστα των χρηστών, η ονομασία του καταστήματος γράφεται και το Url πρέπει να είναι της μορφής http://[URL]:55000 ή http://127.0.0.1:55000( εάν πρόκειται για Static IP) όπως φαίνεται και παρακάτω ( oi διευθύνσεις δεν ισχύουν)
Η ημερομηνία έναρξης ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΝΕΩΝΕΤΑΙ κάθε έτος. Δηλ. Εάν παρέλθει το χρονικό διάστημα 1 έτους από την ημερομηνία έναρξης τότε αυτόματα το κατάστημα απενεργοποιείται ( δηλ. το πρώτο checkbox)
4.4 Διαχείριση ρόλων χρηστών (User Rights )
Στην διαχείριση των χρηστών μπορούμε να αλλάξουμε ΜΟΝΟ τα δικαιώματα των χρηστών.
Ο κωδικός του χρήστη εμφανίζεται μερικώς με κωδικοποίηση ( για να επιβεβαιώσουμε πως δεν είναι κενός)
Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία δεν μεταβάλλονται ούτε μπορείς να διαγράψεις τον χρήστη ή κάποιο ρόλο.
5. Επίλυση σφαλμάτων ή προβλημάτων που μπορεί να εμφανιστούν
Σε περίπτωση που δεν εμφανίζεται κάποια αναφορά ή εμφανίζεται σφάλμα υπάρχουν κάποια βασικά ενδεχόμενα ( χωρίς να αποκλείεται οτιδήποτε άλλο):
1. Ο πελάτης να μην έχει Internet
2. Εάν έχει Internet βεβαιώνουμε πως έχει Static IP ή εάν έχει DynDns συνδεόμαστε στο Router για να επιβεβαιώσουμε πως υπάρχουν οι κατάλληλες εγγραφές.
3. Εάν έχει internet μπορεί να απαιτείται επανεκκίνηση στο Router
4. Ελέγχουμε μήπως είναι ενεργό το Firewall ή έχει διαγραφεί ο κανόνας που θα έπρεπε να είχαμε ορίσει προηγουμένως
5. Δοκιμάζουμε να ελέγξουμε εάν είναι ανοιχτή η πόρτα 55000 ( π.χ https://canyouseeme.org )
6. Εάν όλα τα παραπάνω λειτουργούν μπορεί λόγω αναβαθμίσεων να απαιτείται επανεκκίνηση στον Server ή τουλάχιστον στον IIS Δοκιμάζουμε να κάνουμε επανεκκίνηση στον IIS ή έστω να ελέγξουμε εάν ανοίγει την τοπική Static IP ( http://127.0.0.1:55000 )